Η περιοχή της Μεσογείου, στην οποία έχουμε την τύχη να ζούμε, είναι πλούσια σε παραγωγή λαχανικών και φρούτων. Έτσι, οι κάτοικοί της απολαμβάνουν εδώ και χιλιετίες μία διατροφή πλούσια σε αγνά, φρέσκα υλικά, μαζί με άπλετο ήλιο και δυνατότητα για δραστηριότητες στη φύση. Χαρακτηριστικά για μία υγιεινή και ευήμερη διαβίωση. Τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Δίαιτας έχουν μελετηθεί από τους επιστήμονες, τα τελευταία 50 χρόνια, προκειμένου να αναλυθούν τα οφέλη της στην υγεία μας. Έρευνες λοιπόν, αποδεικνύουν τη συμβολή αυτού του τύπου διατροφής (συνήθως μαζί με κάποιο τύπο σωματικής άσκησης) στην πρόληψη ή/και θεραπεία, του διαβήτη τύπου 2, της παχυσαρκίας, της αρτηριακής πίεσης, των υψηλών επιπέδων χοληστερόλης, καρδιοπαθειών και πολλών ακόμη προβλημάτων υγείας. Τι κάνει την Μ.Δ. τόσο υγιεινή; Πρόκειται για μία διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, καρπούς, όσπρια, με μυριάδες θρεπτικά μικροσυστατικά, αντιοξειδωτικά, ακόρεστα λίπη, μέταλλα και βιταμίνες που θρέφουν και προστατεύουν όλον τον οργανισμό. Παραδείγματα Μονοακόρεστα λίπη. Σε ψάρια, ελαιόλαδο, αβοκάντο. Αντιφλεγμονώδη δράση και κυτταρική προστασία. Φυτικές ίνες. Σε όσπρια, λαχανικά, δημητριακά. Βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, μειώνοντας τον κίνδυνο διαβήτη και παχυσαρκίας. Αλκοόλ. Το κρασί με μέτρο, μαζί με το γεύμα, έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από καρδιοπάθειες. Στην Journal of the American Medical Association, δημοσιεύθηκε μελέτη που αναφέρει ότι αν υιοθετήσουμε έναν τρόπο ζωής με Μεσογειακή δίαιτα, χωρίς κάπνισμα, με ελάχιστο αλκοόλ και 30 λεπτά ήπιας άσκησης την ημέρα, αυξάνεται σημαντικά το προσδώκιμο (και η ποιότητα) της ζωής μας. Πώς να τρώμε Μεσογειακά; Απλά! Να τρώμε: - Αρκετά λαχανικά (500 γρ ανά ημέρα), πολλά απ' τα οποία ωμά.
- Λίγες ζωικές πρωτεϊνες.
- Αποφυγή κορεσμένων λιπών.
Η Μεσογειακή διατροφή δίνει έμφαση στην ελαχιστοποίηση των επεξεργασμένων τροφών και την προτίμηση σε φρέσκα, τοπικά προϊόντα. Επιλέξτε έξυπνα για τα γεύματά σας Ψωμί ολικής άλεσης, δημητριακά και αμυλώδης τροφές για ενέργεια, ψάρι, πουλερικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια και λίγα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά για πρωτείνη. Πολλά – πολλά λαχανικά! Ελαιόλαδο φρέσκο αντί για μαγειρεμένο ή αντί βουτύρου, με μέτρο πάντα… Αν σας αρέσει το αλκοόλ, μπορείτε να πίνετε ένα ποτήρι την ημέρα, με προτίμηση το κόκκινο κρασί. |